Porównania wartości analizowanego wskaźnika dla Pomorza oraz Polski ogółem wskazuje na to, że odczucia pomorskich przedsiębiorców – w ujęciu generalnym – nie odbiegają zbytnio od tych, obserwowanych przeciętnie w kraju. Świadczy o tym fakt, że w sześciu spośród siedmiu badanych obszarów gospodarki różnica ta mieściła się w zakresie +/- 9 pkt. I tak też, nieznacznie lepiej niż średnio w Polsce swoją bieżącą sytuację ocenili pomorscy przedsiębiorcy z branż: przetwórstwa przemysłowego (+8,7 pkt.), budownictwa (+5,5 pkt.), handlu hurtowego (+5,0 pkt.) oraz transportu i gospodarki magazynowej (+4,5 pkt.). Minimalnie gorzej z kolei – ci, z sektorów: informacji i komunikacji (-4,7 pkt.) oraz handlu detalicznego (-5,3 pkt.). Jedynym mocno „odstającym” obszarem (-36,5 pkt.) było natomiast zakwaterowanie i usługi gastronomiczne.