(luty 2014)
Kadłub statku zbudowano na zamówienie norweskiej stoczni. Jednostka będzie obsługiwała morskie platformy wiertnicze. Będzie też pełniła funkcję zaopatrzeniową. Statek ma 89 metrów długości i 18 metrów szerokości. Może przewozić ładunek o masie 5,5 tysięcy DWT. Prezes Stoczni Nauta Andrzej Szwarc poinformował, że stocznia chce się skupić przede wszystkim na budowie statków wysokospecjalistycznych. Jak tłumaczy – jest to nisza umożliwiająca stoczni zróżnicowanie produkcji i jeszcze bardziej dynamiczny rozwój. Ostatnie 20 lat stoczni to głównie działalność remontowa, od czterech lat buduje nie tylko częściowo wyposażone kadłuby, lecz także kompletne jednostki. W stoczni właśnie powstają m.in. dwie innowacyjne jednostki badawcze dla Uniwersytetów w Gdańsku i Goeteborgu. Gdyński zakład należy do grupy MARS Shipyards & Offshore.
Oprac. Iwona Wysocka