(maj 2015)
Uroczyste otwarcie linii odbyło się w stoczni 14 maja. Wraz z nią do stoczni trafiła też nowoczesna suwnica bramowa. Nowy ciąg technologiczny będzie pracował niezależnie od eksploatowanej od kilku lat dotychczasowej linii montażowej. Przeznaczony jest do montażu i przesuwania jednostek pływających. Ma też możliwość wodowania statków do 130 m długości. Z kolei samojezdna suwnica bramowa pozwoli na zwiększenie liczby budowanych jednocześnie jednostek. Dopuszczalne obciążenie robocze suwnicy wynosi 300 t. Urządzenie może być eksploatowane w temperaturze od -20o C do +40o C, dzięki własnemu oświetleniu również w nocy – czytamy na stronie Remontowej Shipbuilding. Dodajmy, że w ciągu siedemdziesięciu lat działalności stocznia zbudowała prawie 1000 nowoczesnych statków dla armatorów z całego świata. Dzięki nowej inwestycji będzie powstawać ich więcej, zwiększy się też zatrudnienie mieszkańców Trójmiasta.
Oprac. Iwona Wysocka