(październik 2013)
Będą to: Gdańsk Osowa oraz Gdynia Karwiny i Gdynia Stadion. Pomorski marszałek, Mieczysław Struk poinformował, że są już gotowe projekty. Są też źródła finansowania dodatkowych przystanków. Marszałek zapewnił, że budowa dodatkowych przystanków nie spowoduje opóźnień w zakończeniu inwestycji. Wzrosną za to jej koszty. Trzeba będzie dopłacić 23,6 mln zł netto więcej. Mieczysław Struk poinformował, że 85 proc. kosztów kwalifikowanych inwestycji finansuje UE. Zapowiedział, że w listopadzie zostanie uruchomiony przetarg na 10 autobusów szynowych do obsługi PKM. Prezes spółki PKM, Krzysztof Rudziński zapewnił, że budowa dodatkowych przystanków nie komplikuje inwestycji. Spółka liczy, że w lutym przyszłego roku będzie miała pozwolenie na budowę przystanków. W ramach budowanej PKM mają powstać m.in. 17-kilometrowy odcinek dwutorowej linii kolejowej od stacji Gdańsk Wrzeszcz do połączenia z linią nr 201 Gdynia-Kościerzyna, 1,4-kilometrowy odcinek jednotorowej łącznicy PKM z linią kolejową 201 oraz 16 wiaduktów kolejowych, osiem wiaduktów drogowych i pięć przejść nad torami.
Oprac. Iwona Wysocka