Categories
Wydarzenia gospodarcze

DCT ma nową bocznicę

(maj 2014)

Ponad 700 tysięcy TEU rocznie, taką przepustowość ma nowo otwarta czterotorowa bocznica kolejowa w terminalu kontenerowym DCT Gdańsk S.A. Projekt, wart ponad 10 milionów złotych, prawie w połowie został zrealizowany ze środków unijnych. Nowa bocznica kolejowa w DCT Gdańsk ma 4 tory, każdy z nich jest w stanie pomieścić pełnowymiarowy pociąg. W ramach projektu wybudowano place do składowania kontenerów wzdłuż bocznicy, a także trzy przejazdy umożliwiające przemieszczanie sprzętu przeładunkowego pomiędzy zachodnią i wschodnią częścią bocznicy. „Obecnie udział transportu koleją w całym ruchu lądowym w DCT Gdańsk wynosi 35%. To jest poziom promowany przez Unię Europejską, nie mniej wciąż dążymy do tego, by stopniowo zwiększać transport kolejowy w stosunku do ruchu drogą” – mówił w czasie inauguracji Maciej Kwiatkowski, Prezes Zarządu DCT Gdańsk. Terminal obsługuje średnio 100 pociągów w miesiącu – czytamy na stronie DCT. Władze terminalu DCT Gdańsk przewidują znaczący wzrost ilości ładunków transportowanych koleją wraz z rozpoczęciem współpracy z aliansem trzech największych linii żeglugowych Maersk Line, CMA CGM oraz MSC, który na jesień tego roku zapowiedział rozpoczęcie działań operacyjnych, a także po oddaniu do użytku drugiego nabrzeża głębokowodnego w DCT, tzw. projekt T2.

Oprac Iwona Wysocka

Dodaj komentarz

Skip to content