(sierpień 2015)
Pierwsze pojazdy ruszyły po torach tramwajowych 26 sierpnia. Inwestycje oddano do użytku o miesiąc wcześniej niż planowano. Linia tramwajowa połączyła Śródmieście Gdańska z dzielnicą Piecki Migowo. Tramwaje linii 10 i 12 będą kursować na przemian co 5 minut w godzinach szczytu, a w pozostałych co 10-15 minut. Nowa linia liczy cztery i pół kilometra, a mieszkańcy czekali na nią około 40 lat. Obsłużą ją dwukierunkowe tramwaje z bydgoskiej PESY. Są nowoczesne, mają klimatyzację, monitoring i są niskopodłogowe. Jest pięć takich nowych pojazdów – poinformował prezes Gdańskich Inwestycji Komunalnych, Ryszard Trykosko. To nie koniec inwestycji w gdański transport szynowy. W planach jest jeszcze budowa linii tramwajowych związanych ze strategicznym planem transportowym dla Gdańska Południe. Wśród rozpatrywanych projektów są ulice: Nowa Bulońska Północna, tzw. Nowa Politechniczna i Nowa Jabłoniowa. Kolejna nowa linia tramwajowa może być oddawana do użytku dopiero za mniej więcej trzy lata. Budowa trasy na Morenę i koszt nabycia tramwajów wyniósł prawie 226 mln zł, z czego 122 mln zł to dofinansowanie z UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Oprac. Iwona Wysocka