(lipiec 2014)
Urząd Transportu Kolejowego przeanalizował bariery w rozwoju kolejowego transportu towarowego. Jedną z nich była ograniczona przepustowość dwóch kluczowych z punktu widzenia ruchu towarowego węzłów – trójmiejskiego i katowickiego. Zdaniem urzędu – trójmiejski węzeł kolejowy zbliża się do granic swoich możliwości, a dalsze zwiększanie zapotrzebowania na przewozy może zagrozić paraliżem na torach. Dlatego konieczna jest modernizacja linii 201 łączącej Bydgoszcz z Gdynią – to wnioski z raportu Urzędu Transportu Kolejowego – czytamy na stronie internetowej Zarządu Morskiego Portu Gdynia. Zapotrzebowanie na przewozy towarowe jest coraz większe ze względu na szybki rozwój portów w Gdyni i Gdańsku. Dlatego Urząd proponuje zapewnienie alternatywnej trasy dostępu do Portu Gdynia poprzez modernizację linii 201, łączącej Gdynię z Bydgoszczą. Dziś jest to linia jednotorowa i do tego niezelektryfikowana.
Oprac. Iwona Wysocka