(wrzesień 2015)
Trójmiejski startup Everytap opracował aplikację, która ma zachęcić klientów do jeszcze częstszego odwiedzania ulubionych kawiarni czy restauracji. Łączy się z kawiarnianymi beaconami – urządzeniami, które przesyłają do smartfona przydatne informacje na przykład o promocjach – gdy klient znajdzie się w pobliżu. Ale może to być także ekskluzywny wywiad artysty wysłany do wszystkich, którzy w danym momencie są na przykład na jego koncercie. Aplikacją zainteresował się fundusz venture capital – TVN Ventures, który postanowił zainwestować w gdańską firmę. Wykupił 40 proc. udziałów należących do tej pory do gdańskiego funduszu Black Pearls. „Bardzo nas cieszy, że pozyskaliśmy takiego partnera jak TVN. Wierzymy, że przyspieszy to rozwój sieci, ale także pozwoli nam szerzej spojrzeć na możliwość wykorzystania naszych pomysłów i doświadczeń w innych kanałach. Uzyskane środki zostaną w całości wykorzystane na finansowanie rozwoju spółki. Bardzo ważny jest też dla nas pakiet medialny otrzymany od TVN, który ułatwi promocję aplikacji wśród użytkowników i pozwoli znacznie zwiększyć liczbę osób czerpiących z niej korzyści” – powiedział dyrektor zarządzający Everytap, Maciej Piwko. Everytap dziś mieści się w Gdańskim Inkubatorze Przedsiębiorczości STARTER.
Oprac. Iwona Wysocka